Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Vészjelzés kritika
2024. augusztus 27. írta: henisz

Vészjelzés kritika

veszjelzes_cover.pngZoë Kravitz sok művészeti ágban kipróbálta már a tehetségét, a zenélés mellett színészkedik, olyan filmekből ismerhetjük, mint a Mad Max Fury Road, a 2022-es Batman, illetve szerepelt a nagysikerű Hatalmas kis hazugságok című HBO sorozatban Nicole Kidman és Reese Witherspoon társaságában. Zoë Kravitz a nemrég hazánkba koncertező híres rockzenész Lenny Kravitz és Lisa Bonet színésznő lánya. Zoë első filmje a Vészjelzés, amelyben ezúttal a kamera túloldalán rendezőként debütál. Filmjének férfi főszereplője Channing Tatum, akivel a forgatás közben jöttek össze, és a két híresség azóta jegyben jár.

Filmjének női főszereplője Frida, Naomi Ackie, akit korábban a Whitney Houston életrajzi filmben láthattunk. Frida egy étteremben güriző felszolgáló, aki lakótársával Jessel (Alia Shawkat) éppen anyagi gondokkal küszködik és nagyon sóvárognak már mindketten egy kis megérdemelt pihenésért. Épp egy rendezvényen dolgoznak, amikor találkoznak az elbűvölő és sármos Slaterrel (Channing Tatum), aki szinte megbabonázza a lányokat. Channing Tatumot ezúttal egy negatív karakterként láthatjuk, mint milliárdos techmogul, aki privát szigetére csábítja az általa kiszemelt lányokat, hogy eltöltsenek vele és legjobb cimboráival néhány látszólag lazulós napot. Ahogy előre haladunk a történetben, azonban kiderül, hogy jóval több van Slater szívélyes ajánlatában, mint csábítás, a magánsziget súlyos titkokat rejt.
veszjelzes_jelenetfoto_4.jpgZoë első filmjét egyfajta pszichológiai thrillernek tekinthetjük, ami különböző rétegeket rejt magában. A filmnek ezek a rétegek adják a különleges hangulatot, hiszen a cselekmény előrehaladtával egyre jobban kibontakozik a szereplők személyisége. A film mélységét a traumák feldolgozásának módjai, az ösztönök kinontakozása és a hatalom iránti vágy elhatalmasodása bemutatása adja. Talán, ha lehet a film gyengeségnek nevezni, a fókuszt itt veszíthetjük el nézőként, amikor túl sokat akar a rendezőnő a torkunkon lenyomni. Egyszerre szemléljük a főszereplő Frida komoly drámáját, Channing nárcisztikusokra jellemző megtévesztő viselkedését, és a többi szereplő könnyed lubickolását a luxus környezetben. Ez egy hatalmas kontrasztot ad az amúgy is feszes történetvezetésben. Eközben pedig próbáljuk megfejteni, hogy mi folyik a háttérben és mi történik valójában, ha leszáll az est. A feszültséget, a néha bevillanó emlékek teszik igazán intenzívvé, és válnak a film végére egy hatalmas tébollyá.

Nagyon erős szimbólumokat használ a rendezőnő, amelyek leginkább az ellentéteket hangsúlyozzák, és hatással vannak a látvány tökéletességére és a mi érzékszerveink összezavarására. A fehér tisztaságot, a piros pedig a tüzet, az élni akarást jelképezi. Egyes állatokat is felhasznál szimbólumként: a kígyó a férfiakat, a nyúl az üldözött prédát jelenti. Nagyon merész első rendezés, olyan hatásokkal, mint a Rosemary gyermeke vagy az Ördögűző. Zoë ahogy egy interjúban kifejte ez a két film az abszolút kedvence.

Nem mehetünk el szó nélkül a történetben kibontakozó bizonyos hasonlóság mellett, amely néhány éve debütált multimilliomos Jeffrey Epstein botrányos ügyeit övezi és amelyet, egy kiváló dokumentumfilm tárt fel részletesen a Netflix gyártásában (Hatalom és perverzió: A Jeffrey Epstein-sztori). A történet egyes szálai kísérteties módon egyeznek például a Channing által megformált Slater karakterével, a rejtélyes szigettel és a nők kizsákmányolásának végleteivel.
veszjelzes_jelenetfoto.jpg
Zoë ezzel a filmmel, mintha fel szeretné nyitni a szemünket a világunkban zajló szörnyűségekre. Amellett, hogy az erős nőket szupportálja és egyfajta feminista művé csúcsosodik a végkimenetel, végig ott van a figyelemfelhívási szándék, a fiatal, elveszett, labilis nőkre, akiket gazdag jövővel és odaadó figyelemmel kecsegtetnek. Zoë nyilatkozata szerint, azokra nőkre is szerette volna felhívni a figyelmet, akik nem az áldozat típusok és igazi harcosok, túlélők és erőt szimbolizálnak a mindennapokban.

Azt már biztosan állíthatjuk, hogy Zoë első rendezésével felhívta magára és tehetségére a figyelmet, és egy igazán merész és bátor filmmel állt elő. Reméljük a jövőben is hasonlóan izgalmas filmes kísérletekben igyekszik kibontakoztatni művészi vénáját.

Szerző: Árvai Fanni

Hazai bemutató: 2024. augusztus 22.
Forrás és fotó: InteCom

A bejegyzés trackback címe:

https://movieaddicted.blog.hu/api/trackback/id/tr9018476565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása